De kracht van Social Media

Met Social Media is het mogelijk om een community op te bouwen met uw klantenbestand. Hierdoor is Social Media, ten opzichte van bijvoorbeeld een website, een erg goede manier om de interactie aan te gaan met uw doelgroep. Om die reden is Social Media een erg interessante tool om in te zetten en kunt u een beter imago creëren. Door uw eigen imago te verbeteren en de interactie aan te gaan met uw doelgroep kunt u daarnaast ook achterhalen wat uw doelgroep vindt van uw bedrijf en kunt u de feedback verwerken voor een nog betere product of dienst! 

Inhaken op het juiste moment 

Met Social Media is het mogelijk om in te haken op het juiste moment in te haken door bijvoorbeeld in te spelen op het nieuws. U heeft het vast wel eens gezien dat bedrijven zo inhaken met een leuke post, waardoor hun bericht viraal ging en zij duizenden mensen konden bereiken. Hierdoor is Social Media een erg interessant medium om meer bereik te genereren voor uw bedrijf en is het ook nog eens erg actueel. Een nadeel hiervan is wel dat u constant op het medium moet blijven om op de hoogte blijven wat er speelt in de wereld. 

Betere organische vindbaarheid 

Als uw Social Media goed is ingericht, draagt dit bij aan een betere vindbaarheid van uw bedrijf. Door gebruik te maken van goede zoekwoorden en relevante content, kunt u een beter organisch resultaat behalen. Daarnaast heeft Social Media een eigen algoritme, waarmee het mogelijk is om beter vindbaar te worden binnen Social Media zelf. Dit is erg afhankelijk van het medium, die u wilt gebruiken. Met name bij LinkedIn is het belangrijk om de interactie aan te gaan en te reageren op anderen. Dit betekent dus hoe actiever u bent, hoe beter uw bedrijf vindbaar wordt. Bij Instagram daarentegen moet u vooral inhaken op relevant hashtags waar u op gevonden wilt worden. Het is daarom van te voren van belang dat je nagaat welke hashtags belangrijk voor u zijn. Ten slotte is het bij Facebook van belang om de interactie met uw doelgroep aan te gaan en dat gebruikers uw berichten delen of liken. 

Social Media is een relatief goedkoop medium 

Het gebruik van Social Media is relatief goedkoop. Het is namelijk gratis in gebruik en u kunt posten zonder ervoor te hoeven betalen. Het is echter mogelijk om betaald te adverteren op Social Media. Dit is bijvoorbeeld interessant op Facebook, waar u gebruik kunt maken van de Facebook webshop. Daarnaast is adverteren op Facebook relatief goedkoop en, mits goed ingesteld, kunt u een zeer specifieke doelgroep bereiken.

Iedere doelgroep heeft een eigen medium

Veel bedrijven zetten enkel in op Facebook. Dat is erg zonde, want sommige doelgroepen zoals bedrijven of jongeren kunt u beter op andere Social Media platformen bereiken. Zo is het interessanter om bedrijven te bereiken via LinkedIn, terwijl u jongeren beter bereikt op Instagram of Snapchat en sinds kort zelfs op TikTok. Door slim in te zetten op de juiste kanalen haalt u nog meer uit uw Social Media, terwijl u tegelijkertijd de interactie beter aan kunt gaan met uw doelgroep.

Auteur: Daniël Vergouwen

Deel dit artikel op Social Media

Share on facebook
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Lees meer interessante artikelen

Suggesties voor onderwerpen?

Stuur mij dan vooral een mailtje!

×