Content Marketing

Zorgen voor waardevolle leads is mijn doel

Zoveel mogelijk relevante bezoekers op uw website

Lees meer over mijn werkwijze

Onder één dak

Het opzetten en ontwikkelen van een content marketing strategie is een behoorlijke uitdaging an sich. Het is niet alleen belangrijk om na te gaan wat voor boodschap u wilt uitdragen naar uw doelgroep, maar u moet ook nagaan welke tool het meest geschikt is om het gewenste doel te behalen. Vervolgens moet u de campagne ook nog eens uitvoeren. Hierdoor is dit een erg uitdagend en tijdrovend karwei welke ik u graag uit handen neem. Als uw content marketingpartner stel ik doelen vast voor uw content strategie. Tijdens het uitzetten van deze strategie verzorg ik tot in de puntjes welke tools worden ingezet om de best mogelijke resultaten te behalen. 

Gedrevenheid

Dankzij mijn grote passie voor content marketing ben ik op de hoogte van de nieuwste trends en vorderingen. Hierdoor heb ik niet alleen ervaring met één bepaalde tool, maar juist op een breed scala van vlakken van content marketing. Op deze wijze verzorg ik complete campagnes en draag ik een consistente boodschap uit aan uw doelgroep. Ongeacht welke marketingdoelen, stel een op maat gemaakte strategie op, waarmee uw doelen haalbaar en meetbaar zijn!

Marketing maturity

Mijn visie

Hoe relevanter u communiceert in het aankoopproces, des te groter is de kans dat uw bezoeker overgaat tot aankoop. Dit aankoopproces begint al vanaf het eerste contactmoment met uw klant, tot het moment dat de klant uw product koopt of een herhaalaankoop doet. In iedere fase verschillen de communicatieboodschappen, de KPI’s waarop wordt gestuurd en welke disciplines zijn betrokken. Content marketing is geslaagd wanneer communicatie in iedere fase aansluit op de behoefte van de klant. Daarom zijn multidisciplinaire samenwerkingen, data en tooling onmisbaar voor resultaatgerichte online marketing.

Het is een feit.

Data gedreven strategieën

Alles binnen de wereld van content marketing wordt door data gedreven. Dit biedt een unieke kans om het gedrag van uw online bezoekers beter te begrijpen en online marketing slimmer en beter te laten werken. Ik werk samen met dataspecialisten om de juiste conclusies uit de data te trekken en bijbehorende acties te formuleren.

Door het gebruik van data maken ik uw content marketing, communicatie en sales elke dag opnieuw effectiever en efficiënter. Ik help ondernemers, directeuren, marketing- en salesmanagers succesvol met het overtreffen van hun doelstellingen door hun klanten in het hart te raken. Wanneer je meer weet, kun je namelijk ook meer bereiken.

Heeft u plannen? Bespreek ze met mij

Ik kom graag bij u langs om de mogelijkheden te bespreken

Ontwerp met mij een content marketing roadmap welke volledig in de pas loopt met uw bedrijf, doelstellingen en prioriteiten. En voordat ik het vergeet; natuurlijk help ik u ook om dit uit te voeren. Want u wilt toch ook winstgevende customer experiences en onbreekbare klantrelaties?

Mijn speerpunten

Ik luister naar de klant en kom met heldere, doelgerichte oplossingen. Ik en mijn remote specialisten bestaan enkel uit vakmensen met elk een eigen expertise. We laten deze expertises dan ook graag samensmelten om tot het allerbeste te komen.

Content marketing strategie

Content marketing optimaal aanpakken? Alles begint met een overkoepelende marketing strategie. In de wereld van online marketing is er ontzettend veel mogelijk. En juist dat kan een echte valkuil zijn. Hoe zorgt u voor focus en niet dat u van alles maar een beetje doet? Een content marketing strategie is de rode draad voor visie en helpt u bij het maken van beslissingen. Wanneer u aan de slag gaat met online marketing, is een overkoepelend overzicht onmisbaar.

Content marketing plan

Een content marketing strategie is een afgeleide van uw bedrijfsstrategie, maar dan gericht op alle online activiteiten. In de bedrijfsstrategie staan ook belangrijke elementen voor de online strategie. Denk aan missie, visie en doelstellingen. Bij het opstellen van een content marketing plan doorloop ik samen met u diverse stappen. Hieronder geef ik een content marketing strategie voorbeeld, bestaande uit vier stappen:

  1. We beginnen samen met het bepalen van de online marketing doelstellingen. Het is belangrijk dat deze doelen SMART zijn. Denk bijvoorbeeld aan ‘We willen binnen 6 maanden het conversieratio verbeteren met 5%”, of “We willen binnen 1 jaar het aantal offerte-aanvragen laten groeien met 8%”. In deze fase is het ook belangrijk om het budget vast te stellen.
  2. De tweede stap is het bepalen van uw doelgroep. Wie wilt u online bereiken? En hoe gedraagt deze doelgroep zich online? Persona’s zijn hierbij een handige ondersteuning, zo komt de doelgroep ‘echt’ tot leven.
  3. Nu is het tijd om de online marketing kanalen te bepalen. SEO, SEA, e-mail, video, affiliate, display, CRO, social media…en zo kunnen we nog wel even verder gaan. Geen zorgen, we helpen u met het maken van de juiste kanaalkeuzes voor uw online marketing plan. Ook voor de specifieke kanalen stellen we doelstellingen op, zoals bijvoorbeeld “We willen binnen 1 jaar het aantal volgers op Instagram laten groeien met 10%”.
  4. Voor een succesvolle uitvoering van een online marketing strategie is het belangrijk om te blijven meten. Online kunnen we gelukkig alles op data baseren. Zo wet ik of u op koers ligt met uw online marketing, of dat ik ergens moet bijsturen. U kunt een hele mooie strategie op papier hebben staan, maar aandacht en het naleven van de strategie zijn nog belangrijker.

DeGroot Marketing, uw partner in content marketing

Wilt u een content marketing strategie opstellen? Ik sta klaar om met u te sparren. Zo legt u de perfecte basis voor iuw online bestaan! Neem contact met mij op voor meer informatie.

Overtuigd door deze visie?

Bespreek de mogelijkheden samen met mij