Succesvolle Google Ads campagne, hoe?

Wilt u snel mensen bereiken voor een actie of evenement? Dan is Google Ads dé manier om snel en eenvoudig mensen te bereiken. Google Ads kunt u bovenaan de pagina komen te staan door ervoor te betalen. Dit heeft als voordeel dat iedereen gelijk uw advertenties ziet. Over het algemeen is het zo dat ongeveer 30 tot 35 procent van de gebruikers klikt op een betaalde advertentie. Op deze manier zorgt u op een eenvoudige wijze dat mensen uw website zien. Daarnaast heeft Google Ads 3 methoden waarmee u kunt adverteren die elk ook een ander doel hebben. U moet goed nagaan welke vorm het meest relevant is voor uw bedrijf of dat u juist moet kiezen voor een combinatie van verschillende advertentie methoden.

Google zoek campagnes

De Google zoek campagnes, ook wel bekend als Google Search Ads, zijn één van de meest gebruikte campagnes binnen Google. Met deze campagne bent u boven-, en soms ook, onderaan de pagina zichtbaar met uw advertentie. De teksten ervan kunt u zelf zo pakkend mogelijk schrijven, waardoor potentiële klanten getriggerd worden om te handelen. Bij een Google Search Ads campagne zoekt u passende zoekwoorden waarmee uw doelgroep uw product of dienst kan vinden. Het grote voordeel van een goede Ads campagne is ook nog eens dat je locaties, talen en een budget kunt instellen voor uw campagne. Een groot voordeel van de vorm van adverteren is dat er u een grote doelgroep kunt bereiken door middel van de doelgerichte campagnes.

Display campagnes 

Bij display campagnes zet u advertenties (beeld) in, om een boodschap over te brengen aan uw doelgroep. Een display campagne heeft u vast wel eens gezien. Het zijn namelijk de banners die u ziet op bijvoorbeeld websites. Met deze banners kunt u doelgericht adverteren door advertenties te laten zien op het juiste moment en op de juiste plek. Hierdoor is het mogelijk om meer omzet te genereren met uw boodschap. Bij een display campagne bereikt u uw doelgroep via een bepaald kanaal, vervolgens zien zij de advertentie, waarna zij terecht komen op een specifieke landingspagina. Vanuit daar kunnen zij uiteindelijk een verkoop of andere conversies opleveren. Een display campagne heeft niet alleen het doel om directe sales te genereren, maar u kunt het ook inzetten om mensen te enthousiasmeren over uw merk of om een grote doelgroep te bereiken.

Google shopping

Ten slotte is Google Shopping een steeds meer gebruikte vorm van adverteren. Deze vorm van adverteren wordt voornamelijk gebruikt om met producten te adverteren. Het grote voordeel van Google shopping is dat u niet alleen tekst kunt inzetten, maar ook afbeeldingen en prijzen kunt weergeven. Daarnaast zien klanten ook de prijzen van concurrenten. Hierdoor is het voor gebruikers eenvoudiger om prijzen te vergelijken van het product dat zij nodig hebben. Over het algemeen zijn de kosten voor een advertentie via een Pay Per Click-systeem. Het grote voordeel van Shopping is dat de klant uw website bezoekt en direct op de productpagina van het product uitkomt en eigenlijk al de keuze heeft gemaakt om het product op uw website te kopen. 

Auteur: Daniël Vergouwen

Deel dit artikel op Social Media

Share on facebook
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Lees meer interessante artikelen

Suggesties voor onderwerpen?

Stuur mij dan vooral een mailtje!

×